Arches

1 augustus 2018 - Arches National Park, Utah, Verenigde Staten

Woensdag 1 augustus

Vroeg opgestaan, want als je wat wilt in die hitte moet je vroeg beginnen. Dus 6 uur op, 7 uur rijden naar Arches park. X is not amused dat ze waarschijnlijk mee moet lopen. Gisteren was ze wel amused: de camping heeft een prachtig zwembad in een prachtige omgeving. We hebben er tot laat ingelegen. Daarna eten, gemaakt door de jongelui. Pasta met sla en zalm.

Vannacht zonder airco aan geslapen, maar dat was geen succes. Te warm en toch teveel lawaai, dit keer van de snelweg die vlak langs onze camper loopt.

Na een uurtje rijden door het park komen we bij het beginpunt van onze wandeling: Devil’s garden. Een veelbelovende naam. We nemen eerst Double O arch trail, tussendoor even de Navajo arch en lopen terug via de primitive trail. In totaal zo’n 9,5 km gelopen. Omdat de beste lopers naar de dark angel willen, gaan FIT alvast verder. Het lijkt wel een speurtocht: elke keer zoeken naar wegbewijzering met gestapelde stenen. We passeren enkele moeilijke stukken (schuin rotspad langs een afgrond) maar het lukt allemaal. Apetrots zijn we: ca 10 km in 2,5 uur gelopen ( waar 4 uur voor staat) Nu wachten op de rest. X is in de camper gebleven, ze wilde echt niet mee. Heel jammer want het was prachtig wandelen langs bogen, over rotskammen en omringd te zijn door bizarre rotswanden met grillige, pilaarachtige rotsen. We hadden ook erg mazzel met het weer: het was grotendeels bewolkt, dat scheelde enorm in warmte.

Ruim 45 minuten later komt de rest. Ze hebben alle trails gelopen en willen eerst niet geloven dat FIT ook de primitive trail gedaan hebben: we worden zelfs overhoord!

Via het centrum van Moab nog even inkopen gedaan en daarna lekker op de camping gelunched.

Nu liggen we in of naast het zwembad en het bubbelbad. Heerlijk chillen.

We hadden vandaag willen raften of kanoën in dit gebied, maar alles was volgeboekt. Vandaar gisteravond laat nog een speedboot voor 12 personen geboekt voor as zondag op Lake Powell.