Bryce canyon trails

30 juli 2018 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Maandag 30 juli

Vanochtend niet zo vroeg opgestaan, de eerste shuttle bus gaat pas om 8 uur. Om kwart over 8 vertrekken we naar Bryce point. Van daaruit starten we met de Peekaboo loop trail. Prachtige terracotta kleurige rotsen met bijzondere figuren. Allemaal uitgesleten door weer en wind. Het lijkt wel een amfitheater. De indianen noemden het vroeger een versteend leger.

Het is eerst aangenaam lekker weer met een verfrissend windje. Totdat we de horses tegenkomen; paarden en muilezels met toeristen op hun rug. Ze stinken volgens de rest van de groep en droppen van alles (heel andere mest!) Bovendien zijn F en C allergisch voor paarden. Dus zodra de kudde gaat pauzeren gaan wij ervoor lopen. Met een flink tempo gaan we verder, ook bergopwaarts. Na deze trail lopen we verder via de Navajo loop trail en Queen’s garden trail naar Sunrise point. Hier hebben we geen last meer van de dieren, maar wel van steeds meer toeristen. File lopen! Het is inmiddels ook veel heter geworden. Om 12 uur zijn we bij een shuttle stop en kunnen meteen mee.

Op de camping relaxen we even en een deel gaat daarna naar een winkel met petrified wood en andere souvenirs. Prachtig versteend hout, in doorsnee plakken of zelfs hele boomstammen in allerlei kleuren en vormen. Terwijl we daar zijn gaat het onweren en regenen. Een enorme inslag vlakbij. Heerlijk door de regen teruglopen!

Vanavond gaan we uit eten. Morgen vertrekken we vroeg naar Moab.