Free WiFi!

20 augustus 2016 - Uthukela DC, Zuid-Afrika

Zaterdag 20 augustus
Het is windstil maar koud vanochtend. Iedereen zit buiten aan de ontbijttafel te kleumen. We pakken snel in, vullen de watertank en vertrekken rond 8.20. Dat leverde nog een koddig tafereel op. HJ reed de camper achteruit terwijl Tineke een houten picknick tafel uit de weg sleepte. HJ bleef echter achteruit rijden zodat Tineke steeds sneller en harder moest slepen. The challenge!
 Op de display van de auto verschijnt de temperatuur: 8,5 graad! Vandaar het klappertanden! Het is mistroostig weer; grijs en bewolkt. Wat hebben we gisteren mazzel gehad met het weer! Ook al waaide het verschrikkelijk we konden in de verte zelfs besneeuwde bergtoppen zien.
Vandaag moeten we weer flink wat kilometers maken. Eerst helemaal terug naar de snelweg en dan nog 180 km. Er is wel een kortere weg maar die is onverhard en dat schiet niet op.
Eenmaal op de snelweg N3 zien we op de tegemoetkomende weghelft allerlei zwaailichten. Er ligt een groot rund op de weg, kennelijk aangereden.
Langs de weg zien we steeds vaker struiken of bomen in bloei, zoals gele mimosa. Het is lente in SA.

We zijn bijna bij onze eindbestemming, veel te vroeg, als we een restaurant passeren met FREE WIFI!
Remmen! Parkeren! En nu zitten we mails binnen te halen en te appen. Echt erg; iedereen kijkt naar z'n scherm. Dat krijg je na zoveel dagen zonder!