Powerr day

5 augustus 2018 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Zondag 5 augustus

Vanochtend vroeg opgestaan, inpakken en lopend naar de haven. Halverwege , lopend langs de weg passeert ons een busje met een chauffeur die roept of we naar de haven van Lake Powell willen. Hij keert, neemt ons mee en zet ons af. We vragen hem om de rest ook op te halen.

Om 8 uur gaat the Office open en kunnen we aansluiten in de rij die er al staat. Na ca 20 min zijn we aan de beurt. We huren een boot (al gereserveerd) en een geval voor achter de boot. Na uitleg over de boot en boeien (door de lage waterstand kan het ondiep zijn) vertrekken we nog voor 9 uur. Het is een boot met 3 drijvers en een Mercury motor van 150 pk. De boot heeft een zonnedak, wel zo lekker want het is alweer hot. We trekken de motor open als we de haven uit zijn. Als we in een rustige baai zijn, gaat M als eerste op de gele ronde plaat (disc) en houdt het touw vanaf de boot vast. Zo proberen te waterskiën. Iedereen doet het 1-4 keer. De een staat zo, de ander lukt het niet eens de knieën erop te krijgen. Als we allemaal gezwommen hebben vertrekken we naar een andere plek. Het gas gaat los en in plane gaan we over het water. Totdat we opeens over rotsen vlak onder water scheuren. Lawaai, paniek, balen! De schroef van de motor  heeft aan alle bladen rafels en ook het blad eronder is beschadigd. Gelukkig hadden we een verzekering afgesloten, helaas met eigen risico van 500 USD. Duur boottochtje.... en het was al zo duur.  De motor doet het verder nog wel. Beetje bedrukt gaan we verder varen. Nu dobberen we bij een mooie zandbaai en zwemmen en spelen met de ronde schijf. We bekijken de schroef en vinden het eigenlijk wel meevallen. Op het water zien we van alles varen. Enorme huisboten met erachter soms nog 2 speedbootjes, jetski’s, enorme speedboten. Echt van alles en ook supersnel! C en X kunnen als eerste het beste waterskiën, maar even later staan ook R, M, A , H en L zelfverzekerd op de disc! Gaaf!

We gaan op tijd terug, geven nog even gas en zetten de radio keihard! M is de kapitein en geniet zichtbaar! Om half 5 zijn we terug om te tanken om daarna de boot in te leveren. We vertellen eerlijk wat er is gebeurd en de jongeman schrijft op minimal damage. Hij had nog nooit gehoord dat je kunt waterskiën met de disc! Ook op the Office doen ze uiteindelijk niet moeilijk, we hoeven geen schade te betalen. Gelukkig, eind goed al goed, we kunnen vanavond toch uit eten!

Foto’s volgen als we goed internet hebben.