Een reisdag met tegenvallers.

21 juli 2018 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Zaterdag 21 juli

Vanochtend vroeg opgestaan. Om half 8 reden we. Op naar het vulstation van de camping . Helaas paste de watertap niet en konden we alleen lozen . We zouden elkaar zien bij het eerstvolgende tankstation. Die misten wij volledig dus we reden door. Toch wel lastig zonder internet of telefoon, je kunt elkaar niet bereiken. Gelukkig begreep de rest dat we doorgereden waren ( geen camper tegen een boom gezien )

Bij het volgende tankstation lukte alles wel en konden we zelfs wat inkopen doen.

Nu met volle water en benzinetanks on our way to the Yosemite fires. Onderweg passeren we zo’n 5 brandweerwagens. Hopelijk is dat een goed teken. Even later weer 5 brandweerwagens. Geblakerde bomen staan langs de weg, het wordt steeds doodser en zwarter. Het lijken de resten van een recente brand. We zijn bijna bij de entrance. Ben benieuwd wat we te horen krijgen.

Bij de ingang witte rookdampen en brandlucht. Er is geen vuur meer in het park zeggen ze bij de intrance, maar wel veel rook mn in de vallei. Airco gebruiken is niet aangenaam, helaas.

We stoppen even bij het visitor center en horen dat er toch nog 27.000 acres in brand staan. Dat klinkt niet goed. De lucht is vreselijk en zal niet snel opklaren. We besluiten naar de camping te rijden even buiten het park in de frisse lucht. Ws morgen dus al naar SF en geen Yosemitepark. Wat een dikke tegenvaller is dit!

Tja en toen de camping nog even  vinden! De eerste afslag van de mainroad  was te vroeg. We reden vast op een dirtroad. Nagevraagd , weer naar de mainroad en nu de goeie afslag. Alles vlg de beschrijving van de camping. Helaas, we rijden op allemaal haarspeldbochten af, en die kan hj met zn grote bus waarschijnlijk niet nemen. Tjonge lijkt wel Afrika met potholes in het wegdek, we werden al helemaal enthousiast.

Samengevat: we draaien op de weg en gaan via Google maps rijden. Blijkt verkeerd te zijn. We zijn niet de enigen horen we daar. Uiteindelijk toch via de beschrijving van de camping na 11 Miles op camping Kelty Meadows aangekomen.

Prachtige omgeving, echt met die velden zoals van het kleine huis op de prairie.

Er is geen receptie op de camping, er hangen briefjes met onze namen op plek 9 en 10. Toch blijkt er met de boeking iets misgegaan te zijn, gelukkig kunnen we dit oplossen.

De camping heeft alleen chemische toiletten en geen drinkwater.  Dat laatste wist een Nederlands gezin niet. We hebben ze een gallon water gegeven.

Allard wordt in korte tijd 6 keer gestoken, stond waarschijnlijk in er nest) Ook zijn er veel muggen (X) en yes! beren:

tijdens een mooie maar korte wandeling aan het eind van de dag zien we een beer in het bos! Gelukkig gaat hij/zij er snel vandoor.  De voetafdrukken zijn groot.

Vanwege de wespen, de potentiële allergie van F en het feit dat we ver van de bewoonde wereld zitten besluiten we dat we maar 1 nacht blijven i.p.v. 2. Jammer hoor.

In de avond uiteraard weer steak, chicken en groentepakketjes op de BBQ. En weerwolven met echte beren op de achtergrond.