Vertrek uit Zion, aankomst Bryce

29 juli 2018 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Zondag 29 juli

Vanochtend om half 7 opgestaan voor een wandeling vanaf de camping: Watchman trail. Op weg erheen even WiFi tanken bij het visitor centre. Omdat we met veel zijn lukt het niet iedereen. Om 8 uur vertrekken we. Het pad is een eitje vergeleken met gisteren. F doet goed haar best en loopt onder begeleiding van R en I naar boven. De training is begonnen!

Bovenaan mooie vergezichten op de canyon en de vallei er vlakbij. A staat vaak op the edge en maakt z’n moeder jaren ouder. Gelukkig kunnen we met z’n allen weer naar beneden. Met z’n allen, behalve X. Zij is niet meegegaan, was moe. Toen we via WiFi visitor centre terugliepen naar de camper kwam ze ons stralend tegemoet. De hele camper opgeruimd, vloer gedweild en scrambled eggs gemaakt. Heerlijk thuiskomen zo!

Nu rijden we over de Zion mountain Carmel highway. De uitzichten zijn majestueus! Roze, oranje en witte rotsen met verspreid groene boompjes of struiken. Allerlei lagen gesteente, horizontaal, schuin of verticaal. We gaan door 2 tunnels dwars door de bergen. Eenmaal uit het gebied rijden we kort door farmer land. Hierna weer allemaal ondiepe canyons.

Nu op zoek naar een winkel. We hebben verschillende gewonden onder ons: ontstoken blaren, open been wond, beurse knie.

We communiceren met 3 walkie talkies gekocht in de Walmart voor 39USD. F is talking like Mrs. Bucket.

Rond half 1 rijden we Bryce canyon binnen; prachtige rood oranje gesleten pilaarstenen en rotsen.

We vinden een winkel maar die is closed: Sunday!

Uiteindelijk in Ruby’s Inn een winkel gevonden die open was. Wel erg duur, dus inkopen beperkt gehouden. Je kunt hier zonder recept zalf met antibioticum kopen! Handig!

De campground (ook Ruby’s Inn) is fully hooked up, onder de dennenbomen. Het weer is hier prima: 29 graden! Een verademing! Normaal is het hier warmer dan in Zion. De airco kan ook eindelijk uit, heerlijke stilte!

We doen onze wassen, verzorgen de wonden, lunchen lekker buiten en komen helemaal bij. Na een duik in het zwembad zijn LCAX zo verkleumd dat ze terug willen. Het waait intussen flink. X heeft zin in een trui!

Iedereen is happy na een douchebeurt! In dagen niet zo schoon gevoeld!