elandskloof

6 augustus 2016 - Dullstroom, Zuid-Afrika

We zitten in de schaduw te wachten op onze koffers. Die zouden een half uur geleden al gebracht zijn op de elandskloof camping.
Onze reis via Doha ging prima. Ruim vliegtuig, weinig turbulentie. Om half 10 lokale tijd arriveerden we in Joburg. Daarna helaas enkele uren doorgebracht als vee tussen dranghekken. Rond 12 uur waren we door de douane. Op naar onze bagage.......die niet met ons meegereisd was. Dit was opnieuw een tegenvaller. We hebben maar meteen een formulier ingevuld en zijn maar niet begonnen over compensatie enzo.
Tineke belde met onze contactpersoon en dat was maar goed ook. Onze taxi was alweer weg want ja de families waren er niet. Ja duh.... . Rond half 2 waren we bij de camperverhuur. Na snelle uitleg en een extra verzekering (we geloven niet meer in een goede afloop) met de Campers naar een shopping mall. Eten en kleren gekocht. Rond 4 uur eindelijk LINKS RIJDEND op weg. De zon ging al ten onder . Het was druk op de weg, begin van een kleine vakantie voor Zuid-Afrikaners. Echt oppassen: op de vluchtstrook stond om de paar km een kapotte auto of vrachtauto. En tussendoor veel zwaar beladen autos of trucks op de weg met een lage snelheid.
Ondertussen moest je ook nog gaten en stenen omzeilen en links blijven rijden. Rond half 8 kwamen we in het pikkedonker aan.
De Campers levelen lukte niet goed, de blokken schuiven weg. Ach dan maar scheef slapen . Ondertussen was het heel koud geworden, net als de douches .
Na een heerlijke avondmaaltijd en enkele potjes toepen lekker op bed.
De volgende ochtend wakker worden met Afrikaanse geluiden. Ontbijtje, opruimen en ontdekken hoe het water bijgevuld kan worden. Dat lukt Allard later op de dag gelukkig...
Als we weg willen rijden naar de volgende bestemming horen we dat de koffers vandaag om 13.00 gebracht worden . Ai plannen aanpassen, moet lukken met wat wegstrepen van bezichtigingen .
Tja en nu zitten we dus nog steeds te wachten. We hakken straks een knoop door.