Grand Canyon day 1

7 augustus 2018 - Grand Canyon National Park, Verenigde Staten

Dinsdag 7 augustus

We staan weer op een mooie plek: bij een picknick tafel, bomen, vuurplaats, en vlak bij een waterpunt en WC’s. Geen stroom, dus alles op de accu of gas. Het is hier heerlijk qua temperatuur: gisteravond moesten we zelfs vesten en lange broeken aandoen. Vlak voor de camping rende er een soort wolf (coyote) voor de auto en moesten we op de rem voor een hert.

Veenstra party heeft voor het laatst gekookt: een heerlijke zoete aardappel-groentemix met worstjes op de BBQ. X liet haar nieuwe filmpjes zien, gecomponeerde stukjes opname van het surfen op muziek. Ze kon ze nog niet samenvoegen: nu is er dus een film met de talenten en een met de loosers. Daarna potje weerwolven met op de achtergrond de muzikale talenten van HJ: hij doet nooit mee aan spelletjes, in plaats daarvan uit hij sfeerverhogende klanken voor het volk van Wakkerdam. Gisteren klonk alles als Precious (Gollum/Smeagol)

We hebben te weinig kooltjes en hout voor het vuur. Dus gaan H,M en A op zoek naar brandhout (illegaal) Als het donker is gaan H en A nog een keer op slippers op zoek, met koplampen op. Helaas knalt A met zn grote teen tegen een stronk: gevolg: vel eraf en bloeden als een rund. Nice, zo vlak voor de wandeltocht! Weer een patiënt erbij.

Rond half 11 gaan we slapen, zonder airco, maar met op de achtergrond huilende coyotes.

In de ochtend lekker buiten ontbijten. Een man komt voorbij en zegt good moorning, waarna hij alle (12) stoelen telt en vervolgens naar onze camper kijkt met enig ongeloof.

We gaan naar het dorpje en kopen souvenirs, drinken koffie en schrijven ons in voor de wandeling van morgenvroeg. We moeten uiterlijk 5 AM lopen, anders worden we teruggestuurd ivm de hitte.

Nu zitten we in de schaduw te luieren en te bedenken wat we wel of niet gaan meenemen.

Ik zie er heel erg tegenop net als X.