High Five Big Five!

11 augustus 2016 - Skukuza, Zuid-Afrika

Om half 11 in de ochtend gestopt in lower Sabie. Even tanken en koffiedrinken. We zitten in een schitterend open restaurant met prachtig uitzicht over de rivier met zonnebadende krokodillen en hippo's . Heerlijk, dit is vakantie! En dan ook nog geholpen worden door een aantrekkelijke ober (Fleur : dit wordt mijn toekomstige man!)
Twee uur later zijn we weer onderweg, de camper aangevuld met brood, wijn en braaispullen. Vlakbij zijn luipaarden gezien.
Plotseling een enorme opstopping op de weg. Iedereen staat schots en scheef.
En ja hoor! Een luipaard ligt in de schaduw van de boom, zich niet bewust van de file die hij veroorzaakt . Een langgekoesterde wens van Allard (en Fleur) is uitgekomen!
11 augustus is de Leoparddag!
Henk heeft het inmiddels ook te pakken: hij schreeuwt naar alle nieuwkomers waar de Leopard te zien is. Wij worden weer geïnformeerd over een kudu die door 4 leeuwen gepakt is, even verderop. Tjonge het kan niet op!
Dus even later weer een opstopping.  Iedereen gaat weer met de auto voor elkaar staan. Ze hangen zelfs buiten het raam met dikke camera's. We zien 2 leeuwen en enkele welpjes. De leeuwinnen doen zich te goed aan een groot beest met bruin vacht.
Vandaag hebben we ze alle 5 gezien ! High Five!
Hierna volgt nog een toetje : een prachtige leeuwin die zich op de stenen in het zonnetje poetst en lekker kroelt. Vlakbij lopen enkele buffels die haar goed in de gaten houden!
Op naar de camping!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Willy:
    13 augustus 2016
    Gefeliciteerd met de big 5! Ons niet gelukt in al die jaren!
    Groet,
    Jilles&Willy