apenfratsen

11 augustus 2016 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

Apenfratsen
Nadat we eindelijk 1 neushoorn gezien hadden konden we stoppen op een picknick plaats voor ontbijt met koffie. Handig hoor zo'n camper! We vonden een tafel in de zon en werden algauw bekeken door 2 aapjes. Heel schattig, ze gingen ook echt poseren voor ons. Maar al snel was er een derde en werd er een greep gedaan naar onze salami. Allard kon het vlees nog net uit z'n handje slaan. Er kwamen er steeds meer. Toen wij aan het opruimen waren lette Martine even niet op en griste een aap de broodzak uit haar hand. Van schrik liet Martine los. Allard rende snel naar de aap toe waarop de aap van schrik de zak weer los liet.
We zijn nu weer op pad. Onze camper heeft wrsch een probleem: de accu's laden niet op. Gelukkig start de motor nog wel steeds en heeft de koelkast het vannacht goed gedaan.
Xiulian heeft sinds gisteren geen last meer van haar nek. Allard heeft minder last van z'n rug maar veel last van z'n nek. Tja zo'n big swing met vrije val is toch niet zo gezond..
Ondertussen is Xiulian ontwaakt en ziet 2 neushoorns (witte van wide)! Prachtige beesten! Alsof ze uit de prehistorie gelopen zijn met Shrek oren.
Af en toe steekt er een dier over zoals een wrattenzwijn met parmantige rechte staart alsof ie radiografisch bestuurd wordt.