Vroege vogels

11 augustus 2016 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

Vanochtend zijn we om kwart voor 6 opgestaan. Dankzij HJ want onze wekker stond om 6.30 ipv 5.30. Het goede leven gisteravond waarschijnlijk : weer braai met worsten, groentespiezen en steak. Uiteraard weggespoeld met de nodige drank. Slaap je lekker van
Gistermiddag na de picknick hebben we nog 2 leeuwen gezien! Ze lagen te slapen naast een buffel kadaver. Het was moeilijk te zien in al die grastinten. Je zag het kwastje van de staart van de leeuwin af en toe swiepen. Het was dankzij stilstaande auto's dat we het niet voorbijgereden zijn. Met de telelens toch mooie foto's kunnen maken.
En natuurlijk stond er opeens weer een olifant op de weg. Henk Jan reed voorop met Martine op de bijrijderstoel. Ze wist niet hoe snel ze naar achter moest vluchten !
Gisteravond ook nog meerdere hyena's gezien aan de andere kant van het hek van de camping. Wat een lelijke beesten zijn dat zeg!
Nu rijden we langzaam met de camper terwijl de zon in het oosten opkomt. Xiulian ligt nog lekker te tukken in haar bed. We passeren giraffes, gnoes en zebra's en uiteraard impalas. Maar nog geen luipaarden. We hebben nog 2 dagen te gaan in het Kruger.
We gaan nu naar het derde kamp: Skukuza. De kampen zijn een soort omheinde nederzettingen met allerlei voorzieningen; een tankstation, winkel, restaurant, zwembad en diverse hutjes (lodges) zoals die waar wij gister in geslapen hebben.
De mensen spreken Engels en zijn over het algemeen heel aardig. Ze verstaan bijna allemaal onze taal, als we niet te snel praten.