woensdag 10 augustus

10 augustus 2016 - Kruger Park, Zuid-Afrika

Na een heerlijk ontbijt in de buitenlucht met zicht op hippo's , olifanten en krokodillen gingen we rond half 11 op pad. Veel te laat vond Allard die stond te popelen om nog meer wild te zien. Hij was het liefst om 7 uur al vertrokken.
Van tevoren hadden we bij de receptie gecheckt waar luipaarden voor het laatst gespot waren. Daar stond ook vermeld dat er vlak na de brug naast een dirtroad een kadaver van een giraf lag. Dus op naar de dooie giraf. Na flink wat gehobbel en na vele mooie plaatjes van zebra's, kleine antilope, visarend, buffels en een nijlpaard zagen we aan de rondzwermende gieren waar we moesten zijn. Wat een grote vogels zijn dat, vooral als ze hun vleugels uitslaan! Er werd lekker gegeten, je zag bijna niets meer van de giraf.
Tja en toen zaten we op de dirtroad en daar rijden we nog wel eventjes . We rijden ca 10 km per uur en het is nog zo'n 25 km te gaan. Saai en hobbelig. Wel ideaal om in slaap te hobbelen
Nog steeds geen luipaard. Zojuist passeren we een open truck met jachtopzieners, compleet met kogelvrije vesten en geweren. Tegenwoordig is wild beveiligen een gevaarlijke job. Zelfs in de lonely planet van zuid Afrika staat een oproep om geen foto's van rhinos op fb, twitter of snapchat te zetten. Stropers kunnen zo de gps coordinaten lezen en makkelijk aan doelwitten komen.
Over 10 jaar zijn er geen rhinos meer had de man van de big swing al verteld. Trieste zaak.
Ondertussen is Allard achter het stuur gekropen en zijn we een detour vlak langs de rivier ingeslagen. Nog meer of the Road en meer in de Bush! Wel veel dieren gezien maar hoe de camper er nu van buiten uitziet? Dat wordt doornen krassen wegpoetsen!
Het is een mooie tocht langs de kronkelende rivier Timbavati. Gelukkig blijven alle dieren die we passeren rustig bezig met grazen, bomen slopen of zonnebaden!
Na 3 uur hobbelen en schudden hebben de dames het wel gezien
Even picknicken en dan de laatste kilometers naar camp Satara. Een camping zonder elektriciteit. Dus tot later! Battery low