ochtendgloren

10 augustus 2016 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

Vanochtend om half 7 naar buiten. Eigenlijk te laat voor de zonsopgang, de zon is al iets te zien. Het is heerlijk rustig. Tussen de huisjes door naar het uitzichtpunt op de rivier gelopen . Werkelijk magnifiek uitzicht! Ik stoor een kudu Stier bij het hek. Wat een groot beest! Hij vlucht voor ik een foto kan maken. Wel prettig zo'n hek...
Het hek houdt echter geen apen tegen. Samen met Allard verkennen we nog een keer het park . Dan zien we bavianen bij het huisje van Henkjan en Tineke. We gaan er snel heen. Gelukkig ze hebben niks open gekregen. Maar even verderop zien we een toerist schrikken: hij had net het ontbijt buiten klaargezet, toen een baviaan de hele zak met brood voor z'n ogen weggriste. Hij klom er triomfantelijk mee op het dak en at het ene broodje na het andere. Oppassen dus hier !
Overal wordt ook gewaarschuwd: geen dieren voeren. Ze kunnen agressief worden en worden  dan afgemaakt. Ik zit nu heerlijk op het veranda te typen in het ochtend zonnetje. Op de achtergrond zingen vogels en brullen zo nu en dan apen.
We gaan straks ontbijten in het restaurant. Zonder apen!!!