De laatste reisloodjes naar Utah

26 juli 2018 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

26 juli

Gisteren om 19.45 bij een KOA camping in Ely aangekomen. Prima plekken op grind, met water en elektriciteit. We eten heerlijke spaghetti en salade gemaakt door de Knollen bus. Gaat schoon op.

Beetje jammer is alleen dat de rode wijn (rate 4.1 op wijn-app van HJ) mousserende cassis blijkt te zijn met een alcoholpercentage van 5,5%. Das even jammer. Helemaal als blijkt dat er 8 flessen van gekocht zijn....

X en I gaan morgen zelf de wijn uitzoeken!

Na een heerlijke nacht, we zijn op tijd gaan slapen,staan we vroeg op om te douchen en het beddengoed te wassen. Dit is waarschijnlijk de laatste camping met wasmachines en drogers. Even voor half 10 rijden we weer, met schone en droge lakens. Maar zonder onze grote handdoeken (van de camper) blijkt later....lagen nog te drogen.

De route gaat over de 50, nog steeds door een prachtige vallei met schitterende groen/geel/bruine kleuren en bergketens op de achtergrond. Een daarvan is zelfs 3982 m hoog (Wheeler peak) De weg zelf ligt op ca 2000m hoogte.

Op de camping waar we vannacht stonden waren opvallend veel honden. Er was een omheind groen stuk gras om ze te kunnen uitlaten. We missen onze honden.

Nog even gebeld met het thuisfront: alles gelukkig ok, door het ‘verplichte’ huisarrest vanwege de hitte is inmiddels al het zilver gepoetst. Elk nadeel hep z’n voordeel.

Inmiddels zijn we afgeslagen naar de 93 en rijden naar het zuiden door de Lake Valley. De vergezichten zijn nog steeds eindeloos en ademloos.

Het is opeens een uur later, Utah tijd scheelt 8 uur met Nederland i.p.v. 9 uur. Na een paar stops (tanken, HJ moet plassen, o nee oud bericht, nieuw bericht; nu moet HJ wel echt plassen, Walmart voor handdoeken en Walkie Talkies) komen we rond 4 uur aan.

Even tussendoor, het rijden duurt lang: de restrooms zijn over het algemeen prima. Lage WC’s die volstaan met water. Als je doortrekt ontstaat er een draaikolk. Bijna elke WC heeft wc-papier-weggooi-brillen die je erop kunt leggen. De mannen beweren nu dat ze die niet hebben.

Op de campings hebben de restrooms prachtige (ahum) siergordijntjes in roze of rood.

En ondertussen hebben we uitzicht op prachtige bergen met kleuren. Er ontstaat hier een heftige discussie of Zion via een rivier in verbinding staat met de Grand Canyon. We moeten nodig die camper uit. De 3 walkie talkies geven wel wat afleiding, over.

We stijgen weer, de motor loeit. Het verbruik stijgt naar 1 op 5 ofzo. Gelukkig is de benzine hier niet duur. Volgend jaar maar energieneutraal op vakantie.

Ondertussen weer grootse uitzichten: lijkt Afrika wel! Enorme canyonwanden met gelaagde kleuren.  Boven de bergen hangen donkere wolken waar het af en toe flink flitst.

Nu zitten we op de campground Watchman. Helemaal vol, gelukkig hebben we gereserveerd. En een heerlijk plekje, B37, met schaduw. Het is er namelijk nog warmer dan in Las Vegas! 43 graden!!

Gelukkig hebben we stroom voor de airco. Een generator mag hier niet gebruikt worden.

Wordt vervolgd.