Bye bye SF , Utah here we come

25 juli 2018 - Reno, Nevada, Verenigde Staten

Woensdag 25 juli

Om kwart voor 7 vertrekken we in de grauwe mist. Weg uit een prachtige maar ook superdure stad. Mensen met een inkomen van 120.000 dollar moeten hun huis delen om rond te kunnen komen. We zagen ook veel homeless people. De Uber drivers rijden gemiddeld  zo’n 20 ritten per dag, dat is ca 400$ . Hiervan gaat 20% naar het bedrijf Uber. We hebben ze allemaal een tip gegeven. Nu rijden we over de bay bridge, de dubbeldekker brug.

We hebben een lange rit voor de boeg. Straks uit de stad even ontbijten en inkopen doen. Vooral veel alcohol inslaan, want Utah is bijna drooggelegd :-)

Gisterochtend hebben A, M en M nog een verhaal van de ranger over Alcatraz bijgewoond. Hij vertelde over the birdman, een beroemde gevangene van Alcatraz. Zat gevangen sinds zn 19e jaar wegens moord. In het gevang heeft hij nog 3 mensen (2 medegevangenen en 1 bewaker) gedood. Het personage Hannibal van de film ‘silence of the lambs’ is op hem gebaseerd.

We rijden nu een uur. De reis gaat voorspoedig.

Om half 10 stoppen we bij een tankstation. Daar gaat het even goed mis. Er is maar 1 pomp en dus parkeren we achter elkaar, wij achteraan. De jongelui RV wil aan de andere kant van de pomp tanken en rijdt plots achteruit. Henk heeft net de handrem erop gezet en kan niet snel genoeg ook achteruit rijden. Gevolg: een botsing met wat schade ( verbogen achterbumper en schade plaatwerk en wij deukje bumper en beschadiging plastic voorlicht) Gelukkig kunnen we er beiden wel mee doorrijden. Het blijven lompe vrachtwagens met beperkt zicht (8 meter lang, 3 m breed, 3.6 m hoog)

Nu rijden we weer, ditmaal in bosrijke heuvels. Overal waarschuwingen voor sneeuw! Beetje vreemd nu het 30 graden is. Het blijkt hier in de winter een skigebied te zijn. We rijden tussen de 4000 en 6000 ft hoogte.

Straks rijden we de woestijn in, the good old hot Desert.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade