vervolg 25 juli

25 juli 2018 - Ely, Nevada, Verenigde Staten

Vervolg 25 juli

De route die we nu rijden is het 4e alternatief. We zouden eerst door Yosemite park rijden. Na update informatie ( dank JvdB!) lijkt dit niet zo’n fijne route ( veel rook te verwachten)

2e optie: onderlangs via zelfde route terug, via Las Vegas. Dit zou wel de kortste route zijn, maar ook de saaiste, want dat hebben we al een keer gezien.

3e optie: bovenlangs met terugzakken langs Death Valley: wordt afgeraden met RV.

4e optie: die rijden we nu: via de 80 naar route 50: is een rustige weg met straks toeristische uitzichten.

We stoppen bij een Walmart in Fallon. Weer super supergrote winkel, redelijk hetzelfde ingedeeld. Dat scheelt iets in tijd. X helpt me bij de kassa en legt flessen wijn neer op de band: who is buying this?

Het is ook wel een beetje gênant: 14 flessen wijn en 36 flesjes bier. De rest van het jaar maar alcoholloos..

We lunchen gezellig op het parkeerterrein binnen in de camper met draaiende airco en generator.

Het is buiten 36 graden, vergelijkbaar met Nederland! We leven mee!

Nu op naar Ely, nog zo’n 5 uur rijden. De vraag is of we dat halen vandaag.

We rijden door het noordelijke deel van Death Valley. Naast ons uitgestrekte velden zonder begroeiing maar wit uitgeslagen van het zout. De vergezichten worden steeds mooier en groener. Prachtige kleurschakeringen en schaduwen. Echt prachtig weids met in de verte bergen. Vanuit Nederland bereiken ons klaagzangen over hoe warm het daar is.

Hier droogt het sop op de autoramen voor je het kunt wissen.

Na een tankstop in Austin, rijden we verder. In de verte zien we regenbuien. Als we op de Dry Creek road rijden regent het! Een heerlijke geur stijgt op: dennengeur met lavendel. Volgens H heet de begroeiing dus dennenlavendel. In het schattige mijnstadje Eureka met echte cowboy saloons zijn de RV campings te klein voor ons. Dus nog even verder op de 50 naar Ely.

De road 50 wordt ook wel ‘the loneliest road of America’ genoemd.

HJ heeft de hele dag het gevoel dat hij op een rolband rijdt: de bergen komen maar niet dichterbij. We hebben vandaag al 540 Miles afgelegd (870km) met onze reuzen karavaan.