Alweer over Apen

21 augustus 2016 - Cathkin Park, Zuid-Afrika

Alweer Over Apen

Zondagmiddag

Terwijl ik alleen het fort bewaak, nu is Tineke naar de hotspot, word ik overvallen door apen. Ze jatten onze koekjes van de tafel, schudden voor mijn ogen het zakje leeg en eten uit de prullenbak van HJ. Die prullenbakken zijn oprecht niet apen-proof (Fleur taal) Meestal heb je op campings met apen speciale prullenbakken. Het is altijd weer spannend of je de prullenbak weet te openen. Lukt het niet, dan ben je zo dom als een aap! Maar goed, ik gauw een deksel ergens anders vandaan halen voor de prullenbak van HJ. Komt er ondertussen weer een aap naar onze camper toegelopen. Ik snel weer terug naar onze camper. Vervolgens gaat er een andere aap bij de prullenbak van HJ zitten. Als hij z'n hand uitsteekt naar het deksel roep ik heel hard "NEE!". Beteuterd laat hij z'n handje zakken. Dit gaat een paar keer zo. Even later tikt hij toch heel snel het deksel eraf. Ik er weer heen rennen, aap ook weer wegrennen. Leuk hoor, al die lichaamsbeweging! Dus nu liggen Tineke en ik elk op een ligbedje aan de rand van het zwembad uit te rusten. What A life! The African way! De helicopter landt voor de zoveelste keer achter ons. Hij stoort ons in onze powernap. De jongens en meisjes komen uiteindelijk in de camper terug. Zie volgende verhaal!