The unzip-adventure

21 augustus 2016 - Cathkin Park, Zuid-Afrika

The unzip-adventure

Na inchecken en betalen bij canopy-Tour, werden we naar het terras gestuurd voor het invullen van een bestelformulier voor een belegd broodje en drinken. Voor na de tijd. We werden opgehaald door een jongeman van ca 19 jaar, die ons in onduidelijk Engels van alles wat ons te wachten stond ging uitleggen. Hierna moest er weer een formulier ingevuld worden. Daar zijn ze hier goed in. Nadat we in klimharnassen gehesen werden en een haarnetje over ons hoofdhaar gespannen hadden, stapten we in een vrachtwagen die ons boven naar de berg bracht. Een korte wandeling bergafwaarts leidde ons naar het eerste platform. Alle ziplines, 12 in totaal, werden voorafgegaan door dezelfde instructie. Al zigzaggend gleden we via kabels over de rivier, via rotsen of bomen. Alles op hoogte, max 65 meter. Mooie activiteit in een prachtige gorge, maar niet echt spannend voor de echte avonturiers. HJ maakte nog wel een spannend moment door. Hij remde te laat en schoot door. Zijn verhaal: met zijn grote voeten zocht hij contact met de begeleidster op het volgende platform. Tja... Geschreven door Henk met toestemming van betrokkenen, excl HJ