Over braaien en Zebra

22 augustus 2016 - Cathkin Park, Zuid-Afrika

Zondagavond

Lekker in de kou gebraaid. Tijdens de voorbereidingen komen ezel en zebra opeens buurten. Allard wil de zebra gras voeren, maar die bijt van zich af. De dieren lopen door het hek en komen op het veld voor onze Campers. Als ik een foto van dichtbij wil maken van Zebra, komt ie met z'n oren in de nek naar me toe gerend en draait op het laatst om voor een bokje. Ik weet niet hoe snel ik weg moet komen en realiseer me in een flits dat het veld wel erg groot en leeg is.. Later komen ze schooien bij de Campers. Ezel is liever dan Zebra.
Fleur is in die periode even een half uur van de aardbodem verdwenen.
We hebben weer wat nieuws bedacht met de braai. Eerder maakten we in folie gevouwen groentepakketjes: een aardappel, tomaat, uisnippers met knoflook en olijfolie met kruiden en soms nog peultjes. Die pakketjes leg je tussen de smeulende kooltjes. Nu doen we folie op het rooster, daarop groente zoals baby courgettes of champignons, paprika of aardappelschijven. Met olijfolie en kruiden erover en dan nog een folielaag erover maken we een soort oven. Zalig! Moet je natuurlijk wel een rooster hebben.
We gaan weer vroeg naar bed. Morgen vroeg op, op weg naar een volgende mooie wandeling in het amfitheater als het kan. Onze knieën zijn voldoende uitgerust.