maandagochtend

23 augustus 2016 - Golden Gate Highlands National Park, Zuid-Afrika

Maandagochtend 8.20 rijden we. Bij de gate vragen ze om onze pas. Tjonge de bewakers nemen hun taak heel serieus. We hebben zo'n pas nooit gekregen. HJ is er het eerste door. Bij ons wil hij het hoofdkantoor bellen. Kennelijk zien we er niet zo betrouwbaar als HJ uit! Gelukkig ziet een andere bewaker dit gebeuren en laat ons er toch door. Pffff!
Het is mooi weer, 14 graden volgens het dashboard. De zon schijnt. Xiulian ligt nog te pitten. We laten haar nu meestal gewoon slapen. Ontbijten is ook niet haar grootste hobby. Gisteravond waren zij en Fleur onze hotspots: hup na het eten naar de receptie!. Fleur was druk bezig te appen met enkele jongens van het Dragonboys choir. Een van de jongens heeft Fleur een geluidsopname gestuurd van een zelf gezongen liedje. Prachtig. Helaas voor hem: hij voldoet niet aan de criteria van Fleur. Maar wie weet: 28 september treden ze op in Emmen. Tineke zal er met Fleur heen.
Langs de weg zijn stevige vrouwen met veiligheidshesjes bezig het afval op te ruimen. Good job! Dit hebben we nog niet eerder gezien.
Links zien we de puntige kammen van het drakensgebergte. Enkele kammen zijn bedekt met sneeuw.
Na een omweg naderen we Royal Natal National Park, bekend van het amphitheater en de Tugela Falls.
Hier gaan we wandelen.