Dorst Creek campground, sequoia NP

20 juli 2018 - Sequoia National Park, California, Verenigde Staten

Vrijdag 20 juli

Nou het liep gisteren allemaal anders. Rond 12 uur passeerden we een stuwmeer en besloten te lunchen en te zwemmen. Hierna verder en nog even tanken bij het laatste tankstation en op weg naar de zuidelijke toegang van het park. Helaas voor ons: we werden niet toegelaten! Voertuigen langer dan 22 feet moesten via de noordelijke toegang. Ai! Hadden we even niet goed opgelet!

Dus omkeren en terugrijden. Weer 100 km rijden. Vlak voor de noordelijke ingang van het park blijkt de jongelui RV te weinig brandstof te hebben: niet getankt.

We geven de Sherman boom wandeling maar op.

Het is uiteindelijk 18.00 uur als we de camping bereiken op zon 2000 m hoogte. Lekker koel tussen de reuzenbomen, reuzendennenappels en lekker spannend tussen de beren ( geen eten buiten laten liggen)

A voelt wat aan zn voet en haalt er een reuzenmier uit. Hij is gelukkig niet gebeten.

We kamperen zonder stroom en met simpele toiletgebouwen met alleen WC’s.

Na een heerlijke maaltijd  op de BBQ ( steak, garnalen en groentepakketjes met champignons) gaan we slapen. Zonder airco, zonder douche, zonder WiFi of ander telefonisch bereik. Maar die heb je allemaal ook niet nodig voor de nachtrust.

Hopelijk laten de beren ons met rust.