Onderweg naar eerste bestemming

19 juli 2018 - Barstow, California, Verenigde Staten

19 juli, donderdag

Gisteren tot 18.00 gereden. De weg ging door weidse landschappen. Woestijn, heuvels, mooie vergezichten. Persoonlijk vond ik het niet super mooi: ik mis de wilde dieren. Slechts 3 ezels en 1 vogel heb ik gezien in die dorre woestenij. Ook heel veel resten van autowrakken en glas overal langs de weg. Ook zagen we uitgebreide velden met zonnepanelen en een groot gebied met spiegels rondom watertorens: soort stoomturbines vlg A. Die energie heb je hier wel nodig zeg! Zonder airco overleef je het hier niet lang.

In Barstow gestopt op een Koa camping langs de highway. Gelukkig fully hooked up ( water en stroom aansluiting ) en een prima zwembad. Heerlijk! We zagen L op C voorbij surfen, A plat op zn buik duiken, een toren van X, L, A en M omvallen. Dikke pret! Daarna ging onze party het avondeten voor 12 verzorgen. Worstjes op de BBQ, salade, groentepakketjes en een heerlijke zalm. De jetlag en de hitte werkten vertragend. Om half 10 sliep iedereen bijna al in de campingstoeltjes.

Daarna RV inrichten voor de nacht. De camper is iets groter dan die van zuid Afrika. A en X besluiten samen in de cab over te gaan slapen. Wij slapen achter op een vast bed met kuil. De hele nacht blijft de airco aan.

Straks vroeg oppakken en verder reizen naar King Canyon/Seqoia park. Misschien lukt het qua tijd nog om daar te wandelen.

Vervolg 19 juli

Weer voor 6 uur nest uit. Ritme is nog steeds van slag, komt echter goed uit want zo kunnen we vroeg vertrekken. Om 6 uur buiten afwas gedaan tussen de kakkerlakken, half 7 achter de camper ontbeten in de schaduw, om kwart over 7 on the road.

Opnieuw lange rechte wegen, maar langzaam verandert het landschap van kleur en wordt aantrekkelijker om naar te kijken. We passeren gigantische velden met windmolens. Over de uitlopers van Sierra Nevada heen bereiken we om 10 uur Bakersfield. Hier een heerlijke cappuccino of frappuchino genuttigd bij een bekende coffeeshop. Het is hier al een stuk aangenamer qua temperatuur.

Voorbij Bakersfield rijden we door ja-knikkers velden. Naast duurzame energie dus ook nog fossiele energiewinning.

Dichterbij het park rijden we door sinaasappelplantages. Keurige rijen bomen met irrigatie systemen en waterpompen. En af en toe zien we restanten van de reuzenbomen langs de weg. Hopelijk ontmoeten we general Sherman straks ook