Terugblik en eerste indrukken: een land van veel extremen

18 juli 2018 - Las Vegas, Verenigde Staten

De vlucht naar Las Vegas ging voorspoedig op wat turbulentie en karige catering na. Geprobeerd wat te slapen.

Eenmaal aangekomen op het vliegveld helemaal geen controles meer, alleen gokautomaten en yes! onze bagage was zowaar meegekomen! Om deze op te halen moesten we wel eerst met een treintje een stuk verder reizen naar een ander deel van het vliegveld. En ook daar overal gokautomaten.

En toen naar de taxi’s buiten: het voelde of we in een ruimte kwamen waar de verwarming veel te hoog stond met een warme föhnwind erbij. Wat een verschroeiende verzengende hitte! Je huid en haren voelde je ter plekke uitdrogen..

Wij hadden gelukkig een taxi met airco, die was weer te koud eigenlijk.

De omgeving is bijzonder: keurige groene perkjes met palmbomen en metalen dieren om het geheel op te fraaien. Enorme gebouwen, veel bling bling, grote schreeuwerige billboards.

Wie heeft ooit bedacht om in deze woestijn een stad te bouwen?

De mensen: we zagen op AirPorts veel oudere mensen werken: lieve opa’s en oma’s in vestjes die de stroom mensen in goede banen probeerden te leiden. In het restaurant waar we uiteindelijk nog plekjes vonden om te eten werden we bediend door dames en heren van 60+ . Ze gingen gebukt onder enorme dienbladen met enorme borden met eten. Want de porties zijn ook enorm. Zo ook het postuur van vele Amerikanen. Tjonge wat een meat overal waar je kijkt.

Nu zijn we voor de tweede keer onderweg met de RV’s. We begonnen voorspoedig! 7 uur ontbijt, 8 uur opgehaald door Road Bear. Na de nodige handtekeningen en instructies reden we om 11.30 naar de Walmart vlakbij. Een enorme grote hal met echt van alles waar we onze voorraad eten en water voor 5 dagen bij elkaar moesten zoeken. Ongeveer 2 uur later waren we echt aan vakantie toe en gingen we op pad. Na een uur echter kregen we bericht dat de RV van m, m, c en l een kapotte generator had. Dat was balen! Dus terug.

Gelukkig was er niks ernstigs aan de hand; het bleek dat het met deze temperaturen te heet was voor airco via de generator....dus schakelde de generator zichzelf uit.

En nu rijden we weer.. nog heel wat km voor de boeg.