vervolg 20 juli

20 juli 2018 - Sequoia National Park, California, Verenigde Staten

Dit keer lukte uitslapen beter! De jetlag went en het was heerlijk koel, zelfs koud! Lekker onder het dekbed gekropen.

Rustig ontbeten en relaxed ingepakt voor een wandeling naar de Sherman tree. We maken gebruik van de shuttles die hier in het NP rijden. Heerlijk even de campers laten staan. We worden afgezet bij het begin van de Sherman trail.

De sequoia bomen zijn bijzonder indrukwekkend ! Prachtige oranje rode kleur, dikke bast en zooooo groot en hoog. We zien verschillende monumentale bomen, elk met eigen naam, 1000 en jaren oud. Sommige zijn aan de onderkant van binnen hol met een ruimte zo groot als een kamer. Vele zijn zwartgeblakerd maar nog wel levend. Bosbranden blijken essentieel voor de voortplanting van deze reuzen.

We wandelen ongeveer 10 km via de congress trail tussen de indrukwekkende reuzenbomen. Onderweg horen we onweer in de verte en druppelt het heerlijk ter afkoeling. In crescent Meadows gaat het grootste deel van de groep terug naar de campers en MCA gaan nog een andere wandeling doen.

We genieten van de douche in onze camper. En daarna lekker zitten met een drankje en snack. Heerlijk.

Ondertussen hebben we vernomen dat er bosbranden bij Yosemite park zijn. De lucht is slecht voor de luchtwegen, er is weinig zicht en sommige wegen zijn afgesloten. Dus misschien moet ons reisschema aangepast worden. Nog een dag extra San Francisco? Dat lijkt X wel wat!

We sluiten de avond met een heerlijke quinoa salade van MMCL en een potje weerwolven.

En beren? Niks van gemerkt, gelukkig.

1. Marie-José:
    22 juli 2018
    Wauw wat een bijzondere bomen! En geweldige foto's.