Dragon's peak

20 augustus 2016

Dragon's peak
Zaterdag 20 augustus vervolg

Na een heerlijk uurtje WiFi met cappuccino en scones gaan we nog even de winkeltjes bij langs op zoek naar souvenirs. Het valt een beetje tegen.
Nog even via de hotspot en dan vertrekken we weer. Richting Dragon's peak. De vaart is er een beetje uit, nog moe van gister of last van zere knieën.
We zijn praktisch op onze eindbestemming maar de winkel bij de camping heeft niet alles. Daarom rijden we nog speciaal terug naar een grotere supermarkt die wel bier verkoopt.
Om half 3 checken we in bij de receptie. We zijn ingedeeld op plek 8 en 9, maar mogen ook andere plekken kiezen. We krijgen een lijst mee van de vrije plekken. Blijkt dat we de enige kampeerders zijn. Uiteindelijk worden het plek 16 en 17. Dichtbij het onverwarmde zwembad.
We boeken alvast een rit te paard voor 5 personen om 8.15 morgenvroeg. Ben benieuwd! Hopelijk regent het dan niet. Het weer klaart langzaam op. Ondertussen hebben we weer een WiFi spot ontdekt bij de receptie. Ons geluk kan niet meer op! Als we af en toe iemand missen: check de receptie!
Vanuit de camping, waar ook veel huisjes zijn (welke gek gaat nu in de winter kamperen!), kun je mountainbiken, wandelen, paardrijden, abseilen, in bomen klimmen, kanoën en een helikoptervlucht maken. Maar voor nu zijn we tevreden met een potje pool, powernap in de camper of een spelletje kaarten.
Om 18.00 besluiten we toch te gaan braaien. We lopen vanaf de hotspot naar onze Campers en wie zien we daar binnenrijden? De asociale Nederlanders, de braaipikkers van gisteren. Gelukkig gaan ze ver van ons staan.
Het weer gooit roet in het eten. Het begint te regenen en even later knalt het onweer los! Tjonge: flits en meteen BAM! Wat zijn we blij dat we inmiddels in het restaurant zitten. Met weer een toekomstige echtgenoot voor Fleur!
Helaas is Lotte niet fit. Hopelijk knapt ze snel op.