Op naar het Kruger Park!

9 augustus 2016

Dinsdag 9 augustus
Gisteravond lekker curry kip met rijst en worsten op de braai gegeten. Daarna lekker rond het vuur gezeten . Dit keer geen weerwolf spel gedaan maar lekker gekletst en de route voor morgen doorgenomen . Omdat het zo vroeg donker wordt en koud, eten we vroeg en gaan vroeg naar bed.
De camping heeft trouwens heerlijk gras! Heel wat anders dan die vreselijke zwarte zandbakken in Namibië en Botswana .
Ook de Campers bevallen goed. Goede matrassen, WC aan boord , warm water en een koelkast. Allard slaapt boven in de alkoof, Xiulian in de kleine dinette in het midden rechts en wij achter. We hebben een airco en magnetron aan boord (ongelooflijk dat ie het nog doet met deze wegen )
Om half 9 vertrekken we. We moeten een hele omweg maken om uit de canyon te komen. Onderweg komen we sinaasappel en mango plantages tegen. Overal staan ook kleine kraampjes langs de weg waar je dit fruit kunt kopen. Net als we met de walkie talkie besluiten fruit te kopen, komen we ze niet meer tegen . Wel zien we bavianen, groene meerkatten ( Pippi Langkous aapjes) grote gieren en bonte bokken. Verder natuurlijk af en toe op de rem voor overstekende runderen. Ze lopen onverstoorbaar langzaam over de weg.
Het landschap verandert langzaam in een vertrouwd beeld van Afrikaanse savanne (Bushveld)
We gaan straks het kruger park binnen via Orpen gate.