Pokemon drive

9 augustus 2016 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

Voor het Kruger Park Impala, Afrikaanse buffel, knobbelzwijnen, olifanten poep gezien. Bij de gate eerst weer: goodmorning sir, how are you? And; do you have a fridge and cool drinks? Yes? Well, All right! You may continue. ( met een vette grijns )

En toen begon het spotten vanuit de camper: Meestal zie je niets in de Bush of je kijkt er straal over heen! Zoals een troep buffels langs de weg in de schaduw van wat struiken, of een hele grote olifant achter een heel klein bosje. Het lijkt net een Pokemon spel. Zie je m, nee ik zie m niet. Neushoorns links op 11 uur ! Nee toch niet, zijn olifanten. Ik zie helemaal niets. Ook het praten in de camper is lachwekkend . Meestal verstaan we elkaar niet door de herrie van de dieselmotor. Zei je nu stop? He? Waar ? Wat zei je? Jammer, we zijn er al voorbij! Wel zie je overal de sporen van de olifanten: veel verse poep temidden van een ravage; gebroken takken omgetrokken bomen met wortel en al. En soms bekruipt je het gevoel: wie bekijkt nu wie?

We moeten nog 58 km naar olifantscamp maar dat worden er vast meer. We rijden nu in de achteruit want de knolletjes hebben een leeuw gezien, zeggen ze. Wordt vervolgd