Last campfire

24 augustus 2016 - West Rand, Zuid-Afrika

Rondom het kampvuur met ondergaande zon, de rotsen kleuren geelgoud. Twee lammergieren cirkelen in de lucht boven de rotsen. Een magnifiek gezicht. De wind valt nog mee maar is koud. Herinneringen worden opgehaald en nagespeeld. De folie-oven boven de kooltjes werkt weer goed. Allard memoreert: zonder de braaipikkers waren we hier nooit opgekomen. We smullen van de hamburgers, steak en gemengde groenten (courgette, tomaat, aardappel, broccoli en aubergine) Nu stoken we het vuur op om nog even warm te worden en marsmallows te roosteren. We doen het licht uit van de Campers en bewonderen de sterrenhemel. Martine maakt prachtige foto's met lange sluitertijd en statief. Allard laat met een app zien welke sterren er aan de hemel staan en welke planeten. Dit is de een na laatste avond alweer.. En het is koud...maar beregezellig. De plannen voor een volgende reis worden alweer gesmeed.

Tineke heeft helaas een vervelend bericht gekregen. Haar vader heeft een waarschijnlijk hersenbloeding gehad en is gevallen. Gelukkig zijn we vrijdagochtend weer in Nederland als alles meezit