MV day

3 augustus 2018 - Monument Valley, Utah, Verenigde Staten

Vrijdag 3 augustus

Gisteren kwamen we idd rond 18.00 aan. De camping ligt tussen 2 grote rode rotsen en heeft een inpandig zwembad. De plekken voor de RV’s zijn niet lang genoeg, we staan met de neuzen net boven de weg. Wel lekker schaduw tussenin. De knollenbus staat tegenover ons en begint meteen met koken, het is hun beurt dit keer. Kip van de BBQ, spaghetti carbonara en salade. Heerlijk! Er blijft nog veel over: handig voor morgen. We gaan vroeg naar bed en mogen uitslapen.

Tijdens het ontbijt ontstaat er een discussie over het overgebleven eten. De knollenbus claimt dat dit voor 2 beurten telt. De jongelui RV willen een salade toevoegen en claimt hun beurt. Uiteindelijk volgt een compromis: vandaag doen we allemaal een beetje.

Om 10 uur vertrekken we met de RV’s naar het MV park. Annual pass telt hier niet: 20$ entree.

Bij het visitor center staat dat de wandelingen tussen 11 am en 5pm gesloten zijn/afgeraden worden vanwege de hitte. Uiteindelijk gaan we wel de Wild cat trail doen: ca 6 km. Om 10.45 beginnen we aan een verschrikkelijk warme tocht rondom een mesa (rots met een staart, dus de kat) Het venijn zit in het begin en het eind; steile paden met mul zand. Er staan onderweg allerlei bordjes bij planten: in mijn ogen zijn ze allemaal hetzelfde: dor en droog. Alleen de small leaved Yuca is herkenbaar.

Het is idd niet verstandig om zo midden op de dag te hiken. Na deze barre tocht gaan we in het koele visitor gebouw wat drinken met taart erbij. Even lekker bijkomen en opdrogen.

Nu zitten we rond 2 uur in de schaduw op de camping. Straks zwemmen en wassen.

1. Paulien:
    4 augustus 2018
    Mooi gebied!! Wij gaan nu ook op pad..