Op naar San Francisco

22 juli 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Zondag 22 juli

Lekker geslapen ondanks de scheefstaande camper. Rustig ontbeten, ingepakt en na een heleboel keren steken van de bus tussen bomen en laaghangende takken op naar de volgende bestemming. We gaan eerst naar een plek bij de rivier om te wandelen/zwemmen. Hiervoor moeten we een nog smaller pad in met kuilen, stenen en langs afgronden. Eigenlijk gekkenwerk met onze reuzenautos. Keren op de weg is geen optie. Volgens maps.me is er aan het einde van de weg een parkeerplaats. En dat klopt gelukkig. Greys mountain heet het.

Met zwemkleren en waterschoenen gaan we te voet stroomopwaarts door de rivier. Het water is helder en heerlijk koud. De stenen zijn glad. Na een tijdje komen we bij een diepere plek waar we gaan zwemmen. Heerlijk! C, M en A doen een wedstrijd rotsen gooien. C gooit zichzelf ook mee.

Nu rijden we weer, op naar SF!

We rijden ten westen van het Yosemite park en zien de rookpluimen in de verte. Ook passeren we een tijdelijk kamp voor brandweermannen en media. Triest hoor. Zal ook een behoorlijke financiële strop zijn.

Het landschap is weer veranderd: glooiende heuvels met goudgeel gras en groene stukken waar een beekje meandert. Prachtig! Lijkt wel Afrika!

Net even getankt op initiatief van de jongelui RV.

X en I hebben de ramen van de camper weer gewassen. Met koffie, oreo milkshake en beef jerkey weer op pad.

Om half 2 lunchen bij Taco Bell. Even buiten de camper haalt Allard een stuk hout uit zn voet; stak dwars door zn slipper heen!

We halen elk voor 5 dollar een wrap, taco, friet en onbeperkt fris. Veel te veel en te goedkoop.

Na een bezoek aan een supermarkt rijden we nu weer. Nog 130 Miles te gaan. Gelukkig hebben we vanochtend gezwommen anders was dit weer zo’n verreisde dag.

De berichten over onze andere huisgenoten in Nederland zijn goed. Ze vermaken zich prima