Vervolg 22 juli SF

22 juli 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Opnieuw een kleine tegenvaller. Onze rechter buitenspiegel zit los. Waarschijnlijk veroorzaakt door een bijna ongeval in Sequoia park: we moesten plots naar rechts uitwijken omdat een of andere dombo op de weg keerde en naar achteren reed gewoon op onze weghelft. Onze spiegel raakte daarbij een paaltje langs de kant van de weg en klapte om. Toen konden we m gewoon terugklappen. Maar met 110 km op de snelweg gaat ie toch verdraaien. Met ducktape vastzetten via een open raam op de snelweg lukt niet. Dus weer stoppen. Gauw in een shop inbus sleutels kopen en vastdraaien en yes hij pakt m. En off we go again.

Gelukkig komen we af en toe in de file zodat A weer even de spiegel kan vastdraaien. Tja, elk nadeel hep z’n voordeel.

De omgeving is ondertussen heel futuristisch geworden met gele nepduinen vol met windturbines.

Na een tolbrug van 5 mile rijden we SF binnen. Enorme suburbs met laagbouw. We gaan naar Candlestick campground, redelijk dichtbij het centrum. Fully hooked up en met WiFi . Wat wil een mens nog meer...

De campground is asfalt, elke plek is ca. 4x10 m, aaneengesloten parkeerplekken, en er rijden sinds 1,5 maand geen shuttle bussen meer naar het centrum. En dit voor ca 100$ per camper, per nacht. Kan er ook nog wel bij.

Met taxi Uber dus naar de stad, lekker Sushi eten in Japan Town, Kippu restaurant via Trip advisor uitgezocht. De eigenaar is een beetje overrompeld: hij heeft geen 3 dezelfde flessen wijn en geen 10 wijnglazen en komt met allerlei soorten glazen aanzetten. We zijn ook wel een grote groep.

Na heerlijk eten lopen we nog even uphill richting Lombard street. Prachtige huizen en vreselijk steile straten. De auto’s staan met schuine voorwielen geparkeerd.

Er kunnen steeds 3 van ons niet mee in de kroeg omdat ze jonger dan 21 jaar zijn. Er wordt ook overal gevraagd naar identificatie.

Dus gaan IXFR met Uber weer naar huis, na eerst nog een bizar voorval: wij hadden een Uber auto besteld, stapt er een vreemde man in en rijdt voor je neus weg! Voor je het weet betaal je dan toch de rit met je creditcard! Gelukkig via internet van X geannuleerd en uiteindelijk ook nog annuleringskosten terug gekregen. Pff. #provinciaalgevoelinbigcity#

Morgen gaat een deel fietsen in SF. Daar hoor ik niet bij ;-)