Sani Lodge, Drakensbergen

19 augustus 2016 - Mkhomazi Wilderness area, Zuid-Afrika

Sani Lodge, Drakensbergen Donderdag vervolg We installeren de Campers snel rondom een boom en gaan daarna wandelen. Fleur en Xiulian blijven achter. Ze lezen een boek en hebben geen zin in lopen. De wandeling is eerst flink stijgend, we lopen naar een bergtop. De uitzichten en luchten zijn weer geweldig. De vegetatie is laag; vooral gras en enkele prachtige bloemen die gewoon uit de grond komen. We houden de tijd goed in de gaten. Op een gegeven moment moeten we beslissen: of dezelfde weg terug of hemelsbreed een weg terugzoeken. Dat laatste willen de mannen uiteraard. Allard loopt voorop als verkenner, hij geniet zichtbaar. De route is echt off the road, gewoon de berg af! We passeren meerdere stroompjes die voor een deel ook ondergronds lopen. We lopen over verschillende soorten graspollen, tussen doorntakken en zien enkele klipspringers wegspringen. Uiteindelijk na vele heuvels komen we weer bij onze camping uit. Xiulian en Fleur hebben goede gesprekken gehad, zeggen ze. Gelukkig is er nog chips over Nu zitten we rond het kampvuur lekker te chillen. Tineke en ik leren van Fleur hoe we moeten dansen op haar muziek. Xiulian schaamt zich vreselijk. Ondertussen braadt de boerenworst op de braai en liggen de aardappelen in folie te poffen in het vuur. De maan is vol en stijgt snel aan de hemel. Wat is het weer een geweldige avond! Het is een koude nacht door de heldere hemel. Het kampvuur is lekker warm, ik denk dat we het zelfs later dan 21.00 gaan maken.. Morgen gaan we weer wandelen en blijven de jongste dametjes wrsch thuis. Echte pubers! Ze liggen nu ook al op bed.