woensdag 17 aug vervolg

18 augustus 2016 - Salt Rock, Zuid-Afrika

Even naar het stadje lopen blijkt teleurstellend te zijn. Er is geen echt centrum. Wel een shopping mall maar die is te ver weg. Overal mooie huizen met grote hekken. Op de hekken vreselijke glaspunten of gewoon stroomdraad. En bij de meeste entrees staat " armed response" of " armed reaction"
Gezellig! Na een half uur tevergeefs  zoeken naar een soort boulevard geven we het op. Dan maar weer boekje lezen of zwemmen in de zee. Allard gaat naar het bewaakte gedeelte en probeert de golven te trotseren. Wat een kracht ! Elke keer wordt hij teruggegooid op het strand. Lotte komt er ook bij.
Met een klein clubje gaan we op het strand zitten kijken naar hun gevecht met de golven. Er komen 2 mannen aan die dit kennelijk vaker gedaan hebben. Een van hen lukt het door de branding heen te komen. Hij dobbert even later op de golven verderop in zee. Maar ook hij wordt op een gegeven moment genadeloos gelanceerd op het strand.
Het waait fors en alles wordt zout en plakkerig. We gaan weer terug naar de Campers. Lange broeken en vesten aan.
Vanwege de harde wind gaan we maar niet braaien. We eten elk in onze camper lekkere pasta. Ook niet verkeerd. Hierna even toepen en om 21.00 heerlijk op bed. Allard is vreselijk moe.
Morgen vroeg op en zo'n kleine 300 km rijden naar de Drakensbergen. Er zou daar sneeuw liggen.
Voor het slapen doen we nog even de WiFi aan. Helaas, onze databundel is op!. Morgen maar kijken wat we kunnen doen.